© Patrick Gawandtka, Kreis Mettmann

Toeristische informatie altijd en overal – digitale kiosken zijn er klaar voor

Afbeelding: Presentatie digitale kiosken (1,2 MB)
© Kreis Mettmann

Het door REACT-EU gefinancierde project is met succes afgerond

NEANDERLAND/METTMANN-CIRKEL. Gastinformatie altijd en overal beschikbaar - of het nu vakantie, avond, zon of sneeuw is: de installatie van 31 digitale informatiezuilen in Neanderland is voltooid. De inhuldiging van de stèle in het Neanderthal Museum werd bijgewoond door museumdirecteur Dr. Bärbel Auffermann, Michael Rosenbaum en Arne Jährling van het Neanderland Tourism-team. De kiosken bieden bezoekers en inwoners van de wijk Mettmann XNUMX uur per dag, elke dag van het jaar op verschillende locaties informatie over het Neanderland, tips voor de volgende excursie, kaarten ter oriëntatie of hoogtepunten van evenementen in de regio.

“Mijn dank gaat uit naar alle deelnemende districtssteden, partners in het Mettmann-district, maar ook naar het REACT-EU-project, waardoor we XNUMX% financiering ontvingen”, legt Thomas Hendele uit. “Wij zien dit als een geweldige kans voor het toerisme in Neanderland. De steles bieden veel ideeën en suggesties voor excursies in de regio.”

Met het bedrijf Neusta Destination.one GmbH schaften de betrokkenen in totaal 22 binnen- en 11 buitensteles aan ter waarde van in totaal ongeveer 250.000 euro. De robuuste roestvrijstalen behuizing is bestand tegen regen en sneeuw en het display is zelfs bij fel daglicht goed afleesbaar. Er is ook een modus die is aangepast aan de behoeften van rolstoelgebruikers en kinderen.

Michael Rosenbaum van het Neanderland-team, dat toezicht hield op het project, legt uit: “Dit is een sterk teken van digitalisering in het Neanderland-toerisme.” Het systeem achter de stele haalt automatisch alle informatie uit de centrale toeristische database van Neanderland. “Het is mooi dat deze data via steeds meer kanalen voor bezoekers toegankelijk zijn: onze website, de wandelapp en nu ook de kiosken.”
REACT-EU is een ontwikkelingshulp van de Europese Unie om de gevolgen van de Covid19-pandemie op te vangen en toeristische organisaties in NRW te voorzien van adequate uitrusting en communicatie met het oog op de nieuwe eisen en voorwaarden voor een concurrerende toeristische bestemming in het digitale tijdperk. In Neanderland werden ook een nieuwe beeldfilm en nieuw fotomateriaal gemaakt om reclame te kunnen maken voor de regio tussen Keulen, Düsseldorf en het Ruhrgebied.

Contact
Neanderland / district Mettmann, tel. 02104-991199 | info@neanderland.de | www.neanderland.de

U lijkt Internet Explorer van Microsoft te gebruiken webbrowserom onze website te bekijken.

Om functionele en veiligheidsredenen raden we ten zeerste aan om een ​​up-to-date webbrowser te gebruiken, zoals: Firefox, Chrome, Safari, Opera of rand gebruiken. Internet Explorer geeft niet alle inhoud van onze website correct weer en biedt niet alle functies.