© Patrick Gawandtka, Kreis Mettmann

neanderland netwerkbijeenkomst over AI in het toerisme

Acteurs op de Neanderland netwerkbijeenkomst april 2024
© Kreis Mettmann

Technologieën bieden mogelijkheden voor reizen en toerisme in de regio

WIJK NEANDERLAND/METTMANN. Kunstmatige intelligentie (AI) en het gebruik ervan in het toerisme waren woensdag het onderwerp van de eerste Neanderland-netwerkbijeenkomst 2024 in het Gartenhotel Fettehenne in Erkrath. Ongeveer 50 deelnemers uit de hotel-, catering- en toeristische sector in de wijk Mettmann bespraken de kansen en uitdagingen van AI. Een lezing van digitaal expert en toerismeconsulent Alexander Mirschel zorgde voor inspirerende input.

Waar kan AI worden gebruikt in toeristische bedrijven in Neanderland? Welke workflows kan het versnellen of verbeteren en gasten uiteindelijk gelukkiger maken?

“Kunstmatige intelligentie zal onze arbeidswereld de komende jaren fundamenteel veranderen. Dit zal ook compleet nieuwe kansen bieden voor het toerisme”, legt AI-expert Alexander Mirschel uit. "Ik ben blij dat Neanderland dit belangrijke onderwerp in een vroeg stadium heeft aangepakt en mensen heeft aangemoedigd om het actief uit te proberen als onderdeel van de netwerkbijeenkomst."

“De lezing van Alexander Mirschel heeft ons veel ideeën gegeven over hoe we kunstmatige intelligentie kunnen gebruiken”, meldt Julia Pölcher van Destination Marketing in de wijk Mettmann. “Vooral het creatieve gebruik van chatbots is spannend. Dit zou het dagelijkse werk in de toekomst kunnen vereenvoudigen en de communicatie met klanten en gasten soepeler kunnen maken.”

Naast een presentatie van best practices was er een interactieve workshop waarin deelnemers hun eigen ideeën ontwikkelden voor de toepassing van kunstmatige intelligentie. Het resultaat waren onder meer alwetende avatars voor het aanbevelen van vrijetijdsactiviteiten en matchingsystemen om potentiële netwerkpartners bij elkaar te brengen.

Daarna kwam de groep opnieuw samen om, in sommige gevallen heel specifiek, te debatteren over andere AI-toepassingen zoals het maken van tekst voor websites of het kunstmatig creëren van afbeeldingen. En zoals bij alle Neanderland-netwerkbijeenkomsten was er aan uitwisselingen tussen de deelnemers geen gebrek – bijvoorbeeld over mogelijke samenwerkingen.

De Neanderland netwerkbijeenkomst vindt regelmatig plaats op verschillende locaties in de wijk Mettmann. Het wordt georganiseerd door het Destination Marketing District Mettmann, DEHOGA Nordrhein eV en de IHK Düsseldorf.

Contact

neanderland / district Mettmann,tel. 02104-991199 | info@neanderland.de | www.neanderland.de

U lijkt Internet Explorer van Microsoft te gebruiken webbrowserom onze website te bekijken.

Om functionele en veiligheidsredenen raden we ten zeerste aan om een ​​up-to-date webbrowser te gebruiken, zoals: Firefox, Chrome, Safari, Opera of rand gebruiken. Internet Explorer geeft niet alle inhoud van onze website correct weer en biedt niet alle functies.